2012. augusztus 22., szerda

Ééééés indul!

Új blogot nyitottam, pontosabban felújítottam egy régi, nem használtat. Egyszer már írtam egy személyes blogot, de ez teljesen más lesz. 
A szakmámmal kapcsolatban fogok bejegyzéseket írni. Hamarosan, fél év múlva hivatalosan is magyar, német és magyar mint idegen nyelv tanár leszek.  
Azokat a tapasztalataimat, élményeimet szeretném leírni, amelyeket tanulás és tanítás során szereztem. Mivel lassan megszerzem a diplomámat, ezért már van némi gyakorlatom a tanítás területén. Ezekről fogok írni.
Egy fél éven keresztül egy budapesti középiskolában voltam magyar- és némettanár . Itt az anyanyelv-pedagógia területén már szereztem egy kevés tapasztalatot. Később szembesültem azzal, hogy a magyar mint idegen nyelv tanítás mennyire más: más szempontból közelítünk a nyelvhez, más elemek kapnak hangsúlyt, és néha, igen, még a módszerek is mások.
Olyan szerencsém volt, hogy a Balassi Intézetben gyakorolhattam: egy fél éve tanuló külföldi csoportot kaptam. Nagyon érdekes és tanulságos volt. Most pedig egy Nyári Egyetemen tanítok. 
Ezeken kívül még fontos megemlíteni, hogy vannak magántanítványaim is: vietnámi gyerekeknek és egy felnőttnek is tanítok magyar nyelvet. Nagyon izgalmasak a kulturális és nyelvi különbségek, ezekről is bővebben fogok írni.
Bevezetőnek ennyi, folyt. köv. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése