2014. július 15., kedd

Hihetetlen öröm


Két hét kikapcsolódásban volt részem, ami tényleg nagyon pihentető volt! Először egy hetet töltöttünk Bulgáriában az Aranyhomokon, utána pedig öt napon Siófokon, a Balatonnál. A tenger csodaszép volt, a strand homokos, a hangulat szuper. Ugyan néha félreértéshez vezetett, amikor valamit kértünk valamit, és a választ hallva helyeselve bólogattunk. Ilyenkor a bolgár boltosok vagy pincérek elbizonytalanodva kérdezték, hogy akkor valami mást kérünk? "Nem, miért kérnénk mást? Ezt kérjük. Igen, ezt." (bólogatva) Ők pedig ideadták, amit először kértünk, de magukban biztos nem tudtak hova tenni minket. 

Még a nyaralás előtt megtudtam, hogy tanítani fogok az ELTÉ-n az Osztrák-magyar nyári egyetemen!! Nagyon megörültem a hírnek, először úgy volt, hogy napi 90 percet kapok, de végül kétszer 90 perc lett belőle, úgyhogy most két hétig fulltime ezt csinálom. A kezdő csoportban Konversation-t, a haladóban médianyelvet, kommunikációt és nyelvhasználati stratégiákat tanítok. Érdekes, mert végre használhatom a németet közvetítőnyelvként, de nehéz is, mert eddig szinte mindig az angolt kellett használni, úgyhogy bele kell rázódni. Na meg az osztrák és a német közötti különbség is megjelenik, tudom az Erdäpfel-t és a Marille-t és még más példákat, na de a ma megtanult Topfen-t eddig nem ismertem. (ami Quark-ot, azaz túrót jelent.) Ez a második napom itt, és nagyon élvezem!

A legjobb hírt a végére hagytam: megkaptam az értesítést E-mailben, és felvettek az Alkalmazott nyelvészet doktori programra, ráadásul államilag finanszírozott képzésre!!!! :) :) :) Nem gondoltam, hogy felvehetnek államira, és ez most eléggé megváltoztatta a terveimet, mert tényleg a fizetősre készültem. (lélekben) Még nem tudom, maradhatok-e mellette vállalkozó, legalább félállásban, de majd minden kiderül szeptember 3-án, a beiratkozáson!! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése