2014. november 2., vasárnap

Nők mindenhonnan, a mindennapokban

Igaz, hogy nem sikerült betartanom az általam kitűzött október végi határidőt, de csak két napot vesztettem: ma befejeztem a tananyagot, amelyet a projekthez készítettem. :) A címe: Nők mindenhonnan, a mindennapokban. 71 oldal lett, a következő témákat tartalmazza:


1. Nőnek lenni
2. Iskola – kultúra
3. Női munka? Férfi munka?
4. Főzzünk! – a magyar konyha
5. A házimunka nem is munka?
6. Az ideális párkapcsolat
7. Gyermekáldás
8. Nők a mindennapokban

Vannak kényes témák is, de tapasztalataim szerint ezekre a szavakra és dialógusokra a menekült nőknek nagy szükségük van. Azért arra is próbáltam figyelni, hogy az egyes feladatlapok más magyarul tanuló csoport számára is használhatóak legyenek.
Most odaadtam egy kollégámnak, hogy nézze át az anyagot, és a javítgatások után szeretném elkezdeni a kurzust! A terem még mindig kérdéses, de már alakul, és attól függ az időpont is, hogy mikor szabad a terem, tehát csak akkor tudom meghirdetni, ha már minden készen áll.
Ez a viszonylag rövid, egyszerű , konverzációs tananyag is nagyon sok fejtörésembe és munkámba került, el tudom képzelni, mekkora fáradság lehet egy "igazi" tankönyvet megírni, grammatikai magyarázatokkal, szószedettel, kiejtési gyakorlatokkal, mindennel együtt. Remélem, hogy egyszer majd abba is belevághatok. :) 

Most egy kicsit szusszanni fogok (persze a magyarórák nem állnak meg), aztán folytatom a doktori témámról való gondolkodást. November végén az ELTE Generációk nyelve című konferenciáján adok elő a tantermi kommunikáció és a pragmatikai kompetencia fejlesztésének kapcsolatáról. Ez lesz életem első konferencia-előadása, tehát eléggé fogok majd izgulni, azt hiszem...

Akit érdekel: 
http://www.veszelszki.hu/generaciok-nyelve-konferencia-program.html




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése